fredag 22. januar 2010

Rattlesnakes 'n' shit! (San Antonio-El Paso)


Vi la tidlig ut på veien for å prøve å få med oss alt i dags lys. Dodgen hadde full tank, og var klar for nye eventyr. Var ikke lenge vi hadde kjørt før endel av trærna forsvant, og mer og mer kaktus dukket opp. Det var da vi kviknet til! Dette var jo det vi hadde drømt om og gledet oss mest til. Den ekte ville vesten!


Jeg kjente det bruste i blodet, og alt det urbane i meg forsvant... Bygdegutten som jeg egentli er, våknet skikkelig. Her følte jeg meg hjemme. Jeg nynnet høyt på en gammel Sputnik slager, mens jeg stadig begynte å studere grøftene etter både klapperslanger og skorpioner... Veel slettene var umenneskelig lange, men det var lite reptiler. En og annen ihjel kjørt grevling var det jo, men det er liksom ikke det samme. Trøster meg med at advarsel for slange skilt er det overalt, så ska ikke se borti fra at en støter borti en og annen etterhvert.



Isso er ekstremt gla i å utforske ukjent terreng med chargeren, noe som byr på både positive og negative opplevelser. Men i dag knallet han faktisk til og fant en hel by med antikk og bruktbutikker. Det var så mye sørstatseffekter at mann kan bli svimmel av mindre. Alt fra våpen til saltbøsser formet og dekorert som de så ut som slaver.


Men gøy var det, og vi fikk jammen handlet litt også.. Bak skranken satt det en gjeng med gamle militær veteraner sammen med konene sine. Det var jo en sensasjon at vi hadde kommet helt fra norge, så de pratet og pratet, vi hørte de nesten helt til vi svinga ut på interstate 10 igjen. Kjempehyggeli var de. Vi kjørte på, stoppet noen runder underveis for å filme litt, og ta litt bilder, Før vi til slutt fant gode gamle best-western inn, og fikk tunet ned de slitne skroga våre.


Rock on!!
-Tom Erik

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Da er "Just Another Day At The Office" gutta i USA. Der har vi planer om å lage noen episoder til Jadato serien, skrive bok, men mest av alt lage en dokumentar om Tattovering, og livstilen rundt det.