onsdag 20. januar 2010

Southern hospitality (Houston, texas)





På tide å rette opp i dagens dårlige samvittighet. For noen timer siden skrev jeg at vi skulle til "kanskje tattoo industriens mest arrogante mann".
Har noen noengang tatt så feil? Mange vil kanskje si at hitlers hærjing, eller at einsteins relativitets teori er basert på at universet ikke ekspanderer, eller teorien om at jorda var flat, eller ideen om å ha bly i bensinen på 30 tallet, slik at bly innholdet i lufta på jorda nå er over 380 ganger så høy som for 70 år siden, eller at han dusten som hadde den smarte ideen å ha bly i bensinen, også klarte å finne opp klorfluorkarboner som omtrent har ødelagt ozonlaget.... and the list goes on.... sannheten er at tidenes største blemme ble gjort i de tdlige morgentimer i houston texas i dag.... av meg!


Johnny Jackson er den besidert trivligste tattoo artisten vi har møtt på hele turen, faktisk i hele mitt liv. Etter et utrolig bra intervju med han og kona hans, som er en verdenskjent tattoo modell, dro vi og spiste ordentlig texas biff. Jeg klarte selvfølgelig å skryte på meg at jeg var storspist, siden jeg tross alt var en "Big boy". Noe servitøren kjapt avkreftet, i texas er jeg viist bare en liten jypliing, men ba meg bestille en halvkilo. Det var akkurat passe mente hun.
Maten var nydelig, og Johnny spanderte selvfølgelig hele moroa...

I det store arkive hans var det tusenvis av spennende ting, originale håndtegnede stenciler fra don ed hardy og sailor jerry. Signerte gitarer og trommer fra en drøss med kjente band, og våpen fra hele verden. Kopier av patenten til den første tattoo maskinen designet av Thomas Edison. Toppen av kransekaka må ha vært denne custom Freddy Kruiger hansken med tattoo maskiner istedet for kniver. One of a kind, og selvfølgelig signert av Robert Englund som spiller Freddy Kruiger i nightmare on elmstreet filmene.

Jeg prøvde å spørre han om hvorfor folk mente han var arrogant og uspiselig, men han ble bare oppriktig lei seg. Den hard tatoverte kjempen med biomekk på halve hodeskallen syns det var heller lite trivelig at folk ikke syns noe om han... Jeg kunne ikke gjøre annet enn å prøve å unnskylde det med at de sannsynligvis var sjalu på suksessen hans.

Vi dro fra Texas body art med et par sketchbook, en hel flash serie, en t-shirt hver, et par originale flash som ikke er trykt opp i opplag, og heller ikke vil bli det siden vi har fått dem, og en drøss med stickers og stæsj. Trivligheten har tydligvis ingen grenser for Johnny Jackson.
Imorgen skal kona hans lage middag til oss.... what can i say, he's just one hell of a guy!
Southern hospitality!

Tattoo up!
-isso

1 kommentarer:

Eggelue sa...

Artig å lese om turen deres... gleder meg til å se sluttresultatet når dere kommer hjem igjen! Skal følge dere videre på reisen enn så lenge.

Legg inn en kommentar

Følgere

Om meg

Bildet mitt
Da er "Just Another Day At The Office" gutta i USA. Der har vi planer om å lage noen episoder til Jadato serien, skrive bok, men mest av alt lage en dokumentar om Tattovering, og livstilen rundt det.